Nagyné Koncz Éva a vizuális területen tehetséget mutató gyermekek számára Jászberényben negyedszázada indított Tehetségfejlesztő csoportot. "Varázskapu"-ját az elmúlt 25 évben felhalmozott pedagógiai, módszertani és nevelési tapasztalatokból ácsolta. Jó szívvel ajánljuk intézményi és otthoni felhasználásra, továbbgondolásra - óvodapedagógusoknak, tanítóknak és kreatív szülőknek egyaránt. Bízunk benne, hogy ezen a kapun belépve olyan érdekes és hasznos dolgokkal találkoznak, amelyek gyereknek és felnőttnek egyaránt élményt jelentenek.
Programom elsősorban a vizuális tehetségfejlesztést célozza meg, így több pon?ton eltér az óvodai nevelés programjának általánosan elterjedt gyakorlatától. A korosztály életkori sajátosságait és az egyéni fejlettséget figyelembe véve választom ki a témákat, a technikákat, a feldolgozható vizuális problémákat - heti egyszer dupla órában foglalkoztatva. Közös munkánk során a gyerekek nyitottabbakká, céltudatosabbakká vál?nak. Tudnak egyénileg, de csoportban is dolgozni. Közös munkában összhang?ba kerülnek egymással. Képesek érvelni, ellen-érvelni, értékelni, véleményt alkotni, elismerni egymás munkáját. A résztvevő gyerekek fejlesztési programjának megvalósításához - a szülők együttműködésére számítva - otthoni feladatokat is terveztem. Ez segíti az egyes témakörök elmélyültebb tanulmányozását, a pontosabb megfigyelést, a tudatos, tartós figyelem kialakítását - ráhangolódva így egy adott témára, biztosítva ezzel a foglalkozások sikerét. A gyerekek megismerkednek a munka eszközeivel, anyagainak tulajdonsága?ival, felhasználásuk módjával, lehetőségeivel. A színekkel, tónusokkal, színhar?móniával. Formákkal, arányokkal, irányokkal, kompozíciós elemekkel - me?lyek hozzásegítik őket az esztétikus képalkotáshoz. Új szavakat, kifejezéseket ismernek meg munka közben. Szókincsük, kifejező készségük gazdagodik - kiemelt szerephez juttatva így anyanyelvünk művelését is. Célunk egy olyan szemlélet kialakítása, mellyel nem csak az ábrázolás te?rületén, de bármilyen más feladat megoldásánál is magabiztosan látnak munkához. Gondolataikat rendszerezni tudják, fel merik vállalni és kipróbálni ötleteiket, de sikertelenség esetén sem veszítik kedvüket, bátran keresnek újabb megoldásokat. Megtanulnak a feladatokhoz rugalmasan, több néző?pontból is közelíteni. Céljaink eléréséhez - a tehetséget fejlesztő, de életkoruknak megfelelő - gondosan válogatott, feladattudatot, feladattartást, kreativitást, pontos meg?figyelőképességet igénylő, érdeklődést felkeltő feladatokat kínálunk kis tanít?ványainknak - eszközt adva ezzel kezükbe további fejlődésükhöz.