Egy pár kerék, egy felvezető autó, és a bringás már 268 kilométeres óránkénti sebességgel tekeri a pedálokat. Van, aki "szarvánál fogva" zabolázza meg a lóerőket, és 600 kilométeres tempóval száguld motorja nyergében. A bűvös határt, a hangsebességet már rég túlszárnyalta egy rakétahajtóműves repülő, ám egy kiszáradt sóstó medrében rövidesen feldübörögtek a négy keréken guruló szuperszonikus gépcsodák, hogy bizonyítsák, a száguldásnak a földön sincsenek határai. A pöfögő gőzmozdonyok helyét átvették a sínek felett lebegő mágnesvonatok és az 570 kilométeres sebességgel száguldó TGV. A szelek szárnyán suhanó vitorlások mellett jókora hullámokat vetve húznak el a sugárhajtóműves versenyhajók. Egy nyugdíjba vonuló repülőgép alig egy óra alatt átrepült Amerika fölött, míg a pilóta nélküli kísérleti repülő már a hangsebesség tízszeresét ostromolta. Egy ember 39 kilométer magasan kilépett a semmibe, és hangsebességgel suhant a föld felé.
S hogy mit hoz a jövő? Talán még sebesebb, még dübörgőbb gépekkel juthatunk majd el pillanatok alatt a világ egyik végéről a másikra. De az is lehet, hogy beköszönt a "zöld gépek" kora, villanyautón furikázunk, és nyugodtan szeljük majd a habokat a napelemes hajó fedélzetén, gyönyörködve a tájban.