Hogyan alkalmazhatóak a versenyszférában bevált menedzsmentmódszerek egy városi önkormányzatnál?
Mit érhetnek el a stratégia alapján cselekvő, proaktív menedzserek a közszférában?
Miért kell figyelembe vennünk az ügyfél-elégedettség szempontját a közigazgatásban?
A jól működő közigazgatási intézmények egy ország gazdasági fejlődésének motorjai ügyfélbarát és kiszámítható környezetet teremtenek az állampolgároknak és intézményeknek az ügyintézéshez, a vállalkozásoknak pedig a tervezhető, versenyképes működéshez. Kelet-Közép-Európa országaiban azonban a rendszerváltás után elmaradt az ideális közeg megteremtéséhez szükséges átalakulás. Ehhez a reformhoz nemcsak a kreatív és tehetséges menedzserek és vezetők kellenek, hanem az is, hogy átgondolt stratégia mentén irányítsák részlegüket vagy hivatalukat.
A könyvben leírt módszer ehhez kínál átfogó segítséget. Hazai és külföldi esettanulmányok segítségével, lépésenként bemutatja, hogyan alkalmazzuk hatékonyan a magánszférában már kipróbált, stratégia-központú vezetési technikákat személyes és szakmai fejlődésünk, valamint a hatékonyabb ügyfélkiszolgálás érdekében.
A Kisilowski házaspár könyve igazi közép-európai innovációnak tekinthető a kormányzás stratégiai megközelítésében. Azt gondolom feltétlenül ott a helye minden jelenlegi és jövőbeli közigazgatási vezető polcán. Nemcsak egyéni sikereik eléréséhez nyújt segítséget, hanem mindannyiunk érdekében a magyar közszféra versenyképességének javításához is.
dr. Nemeslaki András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem intézetvezető egyetemi tanára
Hosszú évek kutatásain alapuló, a közszféra teljes szemléletváltozását célzó, okos menedzsmentkézikönyv gyakorlatias modellekkel. Üzenete egyszerű: idje tudásintenzív szervezetekként működtetnünk a közintézményeinket, és vonzóvá tenni őket a legtehetségesebb vezetők számára mindez elengedhetetlen a gazdasági fellendüléshez.
Mezei Andrea szervezetfejlesztő tanácsadó a versenyszférában és a közigazgatásban, a PAFAz emberibb egészségügyért alapítvány elnöke
Az Administratégia jól megírt könyv fontos üzenettel: a kormányzati stratégiának pontosan úgy kellene működnie, és tudna is úgy működni, mint az üzleti stratégia. A felső szinteken megszülető ötleteknek el kell jutniuk a szervezet minden szintjére - motivációként és viselkedésbeli változásként. Ebből a könyvből kiderül, mindezt hogyan lehet megvalósítani.
Anne-Marie Slaughter, a New America alapítvány vezérigazgatója
Gyakorlati, inspiráló útmutató a kelet-európai közigazgatás reformjához, amelynek célja, hogy a közszféra menedzserei a közösségi haszon elérésére törekedve maguk és beosztottaik számára is kielégítő karrierút bejárását tegyék lehetővé. A szerzők a tudásintenzív iparágak magánvállalkozásainak sikertörténeteiből merítenek, ám hangsúlyt fektetnek a közszolgálatiság sajátos értékeire is, továbbá rámutatnak, hogy milyen előnyökkel jár mindez a hazai környezetben, ahol az elkötelezett stratégiai gondolkodókra sok ígéretes feladat vár.
Susan Rose-Ackerman, a Yale Egyetem Henry R. Luce jog- és politikatudomány- professzora, a John M. Olin Jogi, Közgazdasági és Közigazgatási Központ társigazgatója
A menedzserek számára mindig nehéz feladat végiggondolni a tennivalók sorát, akár a magánszektorban, akár a közszférában tevékenykednek. Ahogyan arról számos figyelmen kívül hagyott tanácsadói jelentés és megrekedt bürokratikus karrier tanúskodik, sokszor még ennél is nehezebb rájönni arra, hogyan lehet ezeket a tennivalókat oly módon elvégezni, hogy az előrevigye az egyéni életcélokat is. Ez az egyedülálló könyv értékes tanácsokkal szolgál arra, hogyan fogalmazzunk meg és hozzunk kormányzati döntéseket, és azokból miképp profitáljunk. Minden ambiciózus kormányzati tisztviselőnek érdemes elolvasnia ezt a könyvet.
Michael E. Levine, a New York-i Egyetem professzora és a Yale Menedzsment Karának egykori dékánja