az Új Könyvek csapatától

Hinduizmus és média a 21. században

Szerző Szivák Júlia
Hinduizmus és média a 21. században

Hinduizmus és média a 21. században

Szerző Szivák Júlia
Szerző:
Szivák Júlia
Kötésmód:
puha kötés
Megjelenés:
2024
ISBN:
9789636460792
Kiadó:
L'Harmattan Kiadó
Nyelv:
magyar
Oldalszám:
134
Tömeg
188 g/db

India 21. százada a nagy változások és gyors ütemű modernizáció jegyében zajlik, ami a társadalmat komoly dilemmák elé állítja a hagyományos értékrend és globalizációs hatások összeegyeztetésével kapcsolatban. Ez a fajta útkeresés különösen izgalmasan jelenik meg a média és populáris kultúra területén, ahol akár szimbolikus, akár egészen konkrét formában jelennek meg különböző érvrendszerek és hitvilágok, amelyek az indiai társadalom legszélesebb rétegeihez jutnak el.
Jelen kötet a hinduizmusnak, India legnagyobb és politikai szempontból legjelentősebb vallásának megjelenését vizsgálja a média és populáris kultúra világában. A könyvben vizsgáljuk a hindu mitológia különböző alakjainak reprezentációit, a populáris kultúrának az indiai nemzeti önképre gyakorolt hatását, illetve a politikai hinduizmusnak a médiára gyakorolt hatását.

Szivák Júlia 2016-ban végzett az ELTE Indológia Tanszékén indológusként, 2021-ben pedig a Birmingham City Universityn doktorált média és kultúratudomány szakon. 2015 óta a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Modern Kelet-Ázsia Kutatócsoportjának tagja, illetve 2022 óta a PPKE BTK Kínai Tanszékének egyetemi tanársegédje. Tudományos érdeklődésének középpontjában az indiai populáris kultúra és ennek társadalmi vetületei állnak.

27%
2 990 Ft
2 183 Ft
Kezdete: 2024.11.03   A készlet erejéig!
Összehasonlítás
Kedvencekhez
Ajánlom
Nyomtat
Kérdés a termékről
Várható szállítási idő: 2-4 munkanap

Adatok

Várható szállítási idő:
2-4 munkanap
Cikkszám:
9789636460792

Kiegészítő termékek

23%
3 900 Ft
3 003 Ft
27%
3 990 Ft
2 913 Ft
27%
2 990 Ft
2 183 Ft