Az egészséges táplálkozás veszélyeztetheti az egészséget - amennyiben hiszünk a reklámoknak. A szupermarketek agyonmagasztalt termékei megbetegíthetnek, de még az életünket is megrövidíthetik. Orvosok, sőt hatóságok intenek óva az egészségesnek mondott élelmiszerektől - ám a hirdetések és tévéreklámok, az ipar milliós költségvetése ellenében nem tudják felemelni a szavukat. A túlzott vitaminfogyasztás idő előtti halálhoz vezethet.
A szív védelmével kecsegtető margarin szívpanaszokat okozhat. A zsírszegény joghurtok pedig hízásra hajlamosíthatnak, továbbá károsan befolyásolhatják a pszichét és a termékenységet. A biztosítók már tartanak a következményektől, növekvő egészségügyi költségekkel és termékfelelősségi ügyekkel számolnak, és az állítólagosan egészséges termékeket fentről új kockázati tényezőként sorolják be.
Hans-Ulrich Grimm bemutatja, hogyan teszik kockára egészségünket az élelmiszeripar üzleti stratégiái. Kinyomozta, hogyan működnek együtt az állami intézmények és a konszernek laboratóriumainak tudósai, a tudatosan táplálkozó fogyasztók kárára.